422 zobrazení

Zřícenina hradu Templštejn

672 01 Jamolice

Hrad je přístupný veřejnosti, avšak vzhledem k havarijnímu stavu je do hradu a na přilehlé pozemky VSTUP NA VLASTNÍ NEBEZPEČÍ.

Zdroj: http://www.templstejn.cz/

Parkování:

Místo nemá k dispozici informaci o parkování.

Doprava:

Hromadnou dopravou

Nejsnazší přístup na hrad je z obce Jamolice, kterou je vedena linka IDS-JMK číslo 441 (Moravský Krumlov-Jamolice-Dukovany-Rouchovany-Hrotovice). Na linku 441 lze nastoupit v Moravském Krumlově, kam se lze dostat například z Brna vlakem (linka S41). Na linku 441 lze přestoupit i v Polánce z linky 432 (Ivančice-Moravský Krumlov-Hostěradice-Prosiměřice-Suchohrdly-Znojmo). Pokud jede autobus jen do Jamolic je nutné vystoupit na konečné – zastávka Jamolice, restaurace. Pokud autobus pokračuje dál, tak nejblíže u hradu je zastávka Jamolice, lesovna. Pozor! Tato zastávka je na znamení.

Kdo si chce spojit návštěvu hradu s krátkým výletem, může autobusem dojet až k EDU, a pak pěšky přes Rabštejn a údolím Jihlavy na hrad. Dále je možnost spojit návštěvu hradu s vycházkou údolím Jihlavy do některé z blízkých obcí, kam směřuje autobusová doprava, například Mohelna s hadcovou stepí.

Autobusem lze dorazit i do Biskoupek nebo Hrubšic z Ivančic. Lze i dojít přímo z Ivančic údolím kolem zámku v Hrubšicích a románského kostela v Řeznovicích i když to je delší výlet.

Autem

Nejblíže je možné dojet od Jamolic. Z hlavní silnice vedoucí mezi obcí Jamolice a jadernou elektrárnou odbočuje směrem k lesu (na sever) štěrková cesta k jamolické lesovně (žlutá turistická trasa). Kdo má strach, že si poškodí vozidlo, může jej odstavit u rozcestí (49°4’48.543″N, 16°14’21.603″E). Kdo je odvážnější může pokračovat kolem pole po žluté trase až na rozcestí před lesovnou (49°5’4.624″N, 16°14’32.037″E). Zde na rozcestí můžete nechat své auto. Neparkujte však přímo u lesovny. Kdo je odvážnější a nemá strach z výmolů a škrábanců od keřů, může pokračovat ještě za lesovnou po štěrkové cestě. Cesta uhýbá vpravo a vede kousek polem. Dojet se dá maximálně na paseku na kraji lesa (49°5’12.358″N, 16°14’48.353″E). Vjíždět do lesa je možné jen na povolenku Lesů ČR. Upozorňujeme, že poslední úsek bývá občas rozbahněn a není problém zde zapadnout.

Další možností, jak se dostat k hradu autem co nejblíže, je z údolí. Z Ivančic se dá pokračovat přes Řeznovice a Hrubšice a dále údolím mezi chatami, kam je až povoleno. Je nutné upozornit, že tato cesta i když je asfaltová není zrovna ideální.

Na kole

Použít lze žlutě značenou turistickou stezku (viz popis cesty autem), přičemž dojet lze pohodlně cestou mírně z kopce až přímo k hradu. Další možností je asfaltová cesta na konci obce Jamolice (49°4’25.542″N, 16°14’54.698″E) vedoucí k bývalému letišti. Za travnatou plochou bývalého letiště na kraji lesa odbočit vlevo (49°5’0.758″N, 16°15’19.543″E) podél lesa až na žlutou turistickou stezku. Na odbočku za letištěm se lze dostat i mnohými jinými polními cestami z Jamolic.

Pod hradem v údolí Jihlavy vede nejbližší cyklistická stezka (templářská). Přímo pod hradem je most, od nějž vede nejkratší cesta po žluté turistické značce vzhůru k hradu. Tato cesta je sice krátká (cca 0,5km) a často využívaná, ale rozhodně ji nedoporučuji pro cyklisty. Cesta cesta je sice krátká (cca 0,5km) a často využívaná, ale rozhodně ji nedooručuji pro cyklisty. Cesta má značné převýšení, místy se jedná spíše o skalní pěšinu v hluboké strži a také se zde pohybuje dost pěších. Kolo zde lze s obtížemi maximálně tlačit.

Kontakt

Otevírací doba

Areál zříceniny i související parcely jsou celoročně volně přístupné. Vzhledem ke stavu památky je vstup na vlastní nebezpečí.

V případě zájmu lze dohodnout s vlastníkem komentovanou prohlídku po areálu hradu s výkladem o historii hradu a jeho stavebně-historickém vývoji. Program lze bezplatně rozšířit o výklad o zdejší flóře i fauně včetně prohlídky zajímavých lokalit v areálu hradu.

Cena za vstupné

Cena za vstupné není k dispozici.

Proč místo navštívit?

Tato informace není k dispozici.

Užitečné odkazy

Užitečné odkazy nejsou k dispozici.

Sdílení místa

Sdílet na facebooku

Místa v okolí

V okolí se žádná místa nenachází.

Pojďte s námi objevovat svět. Stáhněte si naši mobilní aplikaci.